söndag 7 juni 2015

2 pigga morgonfiskar, dagen efter Nationaldagen.

Våren har för mig varit kantad av dåligt fiske och "oflyt" med tappade fiskar och riktigt dåligt väder under mina två tidigare semesterveckor.

Jag har hunnit spendera ett antal pass i klubbsjön efter karp som alla varit blankpass där jag under ett av dom dessutom tappat fisk.
Många kvällar, nätter och mornar med tysta alarm.

I morse kom dock vändningen som efter en mild natt gav inte bara en utan två fiskar. Det känns som att det håller på att vända åter i rätt riktning. Den första av dom gav mig en drillning värd namnet och gav mig ett par nervösa minuter innan den kunde håvas och konstateras vara av mycket god kondition.

En tjock och stark fisk på strax under 10kg.
Efter att ha fotograferat och vägt med mera betade jag om och trodde väl egentligen att jag redan fått min utdelning men förvånad får jag ett hugg inte särskilt långt efter nytt utlägg och det är bara att tacka för att man fick en fisk till.

En mindre fjällis som jag inte vägde.
Bägge fiskarna tog på samma fläck med samma bete och rigg. Kombirigg "KD"stil med Dynamite Baits The Source och Mainline Hi-Vis pop-up. Kroken är en Korda Krank som jag hittills haft mkt fina krokningar på.

Riggen som fungerade denna morgon.
Ibland fungerar det som man tänkt och det är tur det så man klarar av de tillfällen då det inte gör det :) Om någon dag blir det ett nytt pass igen och då kanske det går lika bra?
/Simon Kjaeldgaard-Greising

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar