tisdag 24 mars 2015

Sniprace i träsket

Idag hade jag egentligen tänkt sticka till ett nytt vatten där jag aldrig varit tidigare. Det visade sig dock på plats att det var omöjligt att sjösätta och ta upp kajaken ensam vid denna sjö. Det fick därför bli en oplanerad "plan B" i ett vatten jag fiskat mycket i genom åren och som förr gav mycket stor fisk men tyvärr inte gjort så senaste åren. Jag kände att jag var nöjd bara jag kom ut så det fick bli så. Väl på plats var vädret grymt behagligt men lite väl lugnt för att jag skulle tro på fisket. Fisket visade sig dock bli kanon och även om jag tappade räkningen fick jag något mellan 15-20 fiskar till slut. Alla var stöpta i samma form dock och såg ut att vara hanar och jag fick en känsla av att de var på vippen att leka. Jag fick flera som krokades i huvudet och utanför munnen. Vad vet jag men det kändes annorlunda. Tempen i vattnet var en bit över 7c.
Jag prövade en del beten i vattnet. Det som gav mest fisk och som alltid gör det var en Bomber 15A Long i wigg35. Den är helt otrolig på att fånga fisk. Fick även ett par spinngäddor på en gul Mälaren Lures Tail och en gädda på första kastet med nya Brunnbergtailen som jag köpte bara häromdagen på mässan. Sjukt bete det där för övrigt. Den flyter och när man vevar hem den står den nästan stilla. Sjukt shallow.




Så här kan man ju också göra...

Bröder?
Förhoppningsvis blir det ett nytt pass på fredag i ett annat vatten. Förhoppningsvis är det i så fall lite kyligare där och leken inte lika inpå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar